روشناسی اجتماعیموبایل

روانشناسی عکس سلفی

روانشناسی عکس سلفی

عکاسی سلفی یکی از انواع عکس ها است که امروزه دارای طرفداران بسیاری دارد. آیا تا به حال به این موضوع فکر نموده اید که عکاسی سلفی چرا رایج شد و مردم به سمت آن کشش دارند؟

خویش انداز، خودعکس یا همان سلفی که خود فرد با دوربین گوشی تلفن همراه میگیرد را خودانگاره یا عکاسی پرتره نامیده اند که اکثرا در شبکه های اجتماعی چون اینستاگرام ، فیسبوک و …انتشار می یابد.

این نوع عکس اولین بار در سال ۱۸۳۹ گرفته شد اما به شکل جدید و امروزی ابتدای قرن بیستم توسط موسس شرکت بایرون گرفته شده است.در ادامه اصولی از روانشناسی این نوع از عکاسی را خدمتتان ارائه خواهیم کرد.

آشنایی با اصول روانشناسی عکاسی سلفی

آشنایی با اصول روانشناسی عکاسی سلفی:

قطعا شما نیز با اشخاصی روبرو شده اید که علاقه زیاد به تهیه عکس سلفی از خود و انتشار آن دارند. عموما این اشخاص بسیار تنوع طلب هستند و نیاز دارند تا دیده شوند.

افراد با انتشار عکس سلفی تلاش می نمایند تا اعتماد به نفس پایین خود را افزایش دهند. این افراد عموما برای اینکه نگاه های اطرافیان را به خود جلب نمایند اقدام به فعالیت هایی می نمایند که سلفی گرفتن یک مورد از آنان است.

در همین راستا”زیمل” روانشناس معروف فرانسوی بیان می دارد که عکاسی سلفی به دو دلیل تمایز و تقلید شکل می گیرد. به عبارت دیگر افراد مایل هستید تا از سبک و سیاق دیگران به جهت بهتر دیده شدن استفاده نماید اما از سوی دگی نیز تمایل دارند نسبت به بقیه افراد متفاوت ظاهر شوند.

گافمن که یکی از روانشناسان برتر اتریشی است، در کتاب خود بیان می دارد که انسان در موقعیت های مختلف زندگی سعی می کند که خود را در دید و ذهن بقیه افراد مدیریت نماید، به همین دلیل کشش وی به سمت عکاسی سلفی بیشتر می شود تا تمایلات خود را در اندیشه دیگران نهادینه نماید.

نکات منفی سلفی بازها از منظر روانشناسان

معمولا افرادی که عاشق عکاسی سلفی با انواع گوشیها و دوربین ها هستند از جمع دور می باشند. این افراد از آنجا که مهارت اجتماعی و ارتباطی خوبی ندارند، ترجیح می دهند تا به وسیله انتشار عکس های سلفی اعلام وجود نماید.

از سوی دیگر افرادی نیز هستند که به دلیل خودشیفتگی اقدام به عکاسی سلفی می نمایند. این افراد اغلب اعتماد به نفس پایینی دارند و تنها اعتقادات و دیدگاه های خود را قبول می نمایند.

امروزه در بررسی های جدید مشخص شده است که پیروی از یک الگوی خاص یا به عبارت دیگر مد روز موجب می شود تا افراد به سمت سلفی گرفتن سوق پیدا کنند. گرایش های کورکورانه با هدف مدگرایی یکی دیگر از دلایل عکاسی سلفی است.

به صورت کلی می توان بیان داشت که اگر شخصی فقط به این نوع از عکس ها علاقه دارد، می توان نوعی ضعف شخصیتی را در وی مشاهده نمود.

رای دادن
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا