ورزش

نکاتی برای قهرمانی ورزش هندبال

ورزش هندبال

هندبال ورزش بسیار جالبی است که توسط پروفسور کارل شلنز در شهر برلین در زمان جنگ جهانی اول ایجاد شد. زنان اولین کسانی بودند که در زمین های بیرونی با اندازه ۲۰ متر در ۴۰ متر بازی کردند. با گذشت زمان، مردان به بازی ها پیوستند و تکنیک ها را در سراسر اروپا گسترش دادند. در سال ۱۹۳۶ این ورزش بخشی از بازی های المپیک بود.

در این مقاله در مورد اهمیت درک و تسلط بر تمام حوزه های هندبال برای پرورش یک بازیکن با عملکرد بالا صحبت خواهیم کرد. علاوه بر این نکات اصلی را که یک هندبالیست برای پیشرفت نیاز دارد را توضیح خواهیم داد. از سوی دیگر، ما به شما اشاره خواهیم کرد که چگونه می توانید به ورزشکاران خود کمک کنید تا حرفه ای موفق شوند!

اهمیت تسلط بازیکن بر تمام حوزه های هندبال را درک کنید

برای قهرمانی ورزش هندبال بسیار مهم است که بازیکنان در تمام زمینه های هندبال تسلط داشته باشند تا بتوانند در طول مسابقات عملکرد بالایی داشته باشند.

شکل گیری یک ورزشکار حرفه ای عالی نیازمند فداکاری و تمرین مداوم برای توسعه مهارت ها است. حرفه ای ها باید یاد بگیرند که چگونه حرکات بازی را انجام دهند، علاوه بر این که دارای ویژگی های متنوع و ضروری هستند.

نکاتی برای قهرمانی ورزش هندبال

از جمله این ویژگی ها می توان به مهارت های حرکتی، توانایی های فیزیکی و جنبه های شناختی برای درک نمایشنامه ها اشاره کرد. هندبال یک ورزش جمعی است که چندین اصل اساسی را ارائه می دهد که اساس عملی بازی است. بنابراین، بازیکنان باید از دستورالعمل‌های آموزشی، اصول و قوانین یادگیری برای افزایش کارایی حرکات پیروی کنند.

عملکرد در این ورزش به رشد مهارت ها و روند یادگیری ورزشکاران بستگی دارد . هر بازیکن ممکن است مهارت خاصی داشته باشد که به عملکرد کمک می کند و موقعیت یا عملکرد او را در زمین تعیین می کند. با این حال، فعالیت در همه حوزه ها بسیار مهم است.

برای قهرمانی ورزش هندبال نکات اصلی را که یک هندبالیست باید توسعه دهد

۱-توجه به اصول فنی

این اصول مربوط به دفاع و حمله است، به طوری که همه چیز با کنترل بدن در هنگام اقدامات دفاعی یا تهاجمی شروع می شود. این حرکت شامل تمرین و تعادل برای فرود، پرش، جابجایی، تغییر جهت، توقف های ناگهانی، خروج سریع، زمین های دقیق و غیره است.

۲-جنبه های تاکتیکی

جنبه های تاکتیکی به موقعیت های ایجاد شده توسط تیم ها برای دفاع و حمله اشاره دارد . چندین سیستم تاکتیکی وجود دارد که نامگذاری آنها نشان دهنده موقعیت ورزشکاران در زمین است. در سیستم دفاعی ۶X0 6 بازیکن در جلوی محوطه دروازه حضور دارند. سیستم ۵X1 5 بازیکن را در محوطه ممنوعه دروازه بان و ۱ بازیکن را برای بازیابی توپ قرار می دهد.

تیم ها بر اساس مهارت های بازیکنان هر دو تیم توزیع می شوند. ورزشکاران باید بدانند که بدون هم تیمی هایشان بازی توسعه نمی یابد و همه باید برای رسیدن به هدف پیروزی در مسابقه شرکت کنند. تیم باید بازیکنان حریف را تجزیه و تحلیل کند و اطلاعاتی را برای ایجاد استراتژی‌ها به دست آورد.

پس از عملی کردن اقدامات تعریف شده در گروه، تجزیه و تحلیل جدیدی برای تأیید نیاز به تغییرات انجام می شود. بنابراین بازیکنان باید درک درستی از هدف، حریف، هم تیمی ها، توپ و شرایط حرکتی خود داشته باشند. علاوه بر این، داشتن آمادگی جسمانی برای شوت های از راه دور، پرتاب های آزاد، پاس دادن توپ، علامت زدن، مهار و غیره.

۳-جنبه های تکنیکی

جنبه های فنی به عملکرد بازیکنان مربوط می شود. مربی سطح اقدامات، اجرای تاکتیک ها و کارایی تیم را تعیین می کند. ژست ها، پرتاب ها، پاس ها، پیشرفت به سمت دروازه، شوت هفت متری، ۳ گام را مطالعه می کند و مهارت های ورزشکاران را تجزیه و تحلیل می کند. به این ترتیب او درکی از ویژگی ها، نیازها و الزاماتی که باید ایجاد شود به دست می آورد.

هدف از بازی این است که توپ را با دستان خود به دیگران پاس دهید تا پایان بازی و با به ثمر رسیدن گل برسد. از سوی دیگر، بازیکنان باید از گلزنی تیم مقابل و در نتیجه کسب امتیاز جلوگیری کنند. ۵ نوع پاس وجود دارد: پاس یک دست از بالا ( پاس ضربه ای ) ، پاس مــچ دست ، پاس فشاری ( سینه ای ) ،پاس هوک ، پاس پشت سـر ، پاس پرشی ، پاس پشت پاس دادن در هنگام ضــــربــدر زدن .

۴-جنبه های فیزیکی

جنبه های فیزیکی مربوط به چابکی، استقامت، انعطاف پذیری، قدرت و مهارت های حرکتی است . همه آنها مربوط به دریبلینگ هستند که به هدایت توپ به محوطه تیم مقابل کمک می کند. شایان ذکر است که نمی توان توپ را با پا حمل کرد و ورزشکار نیز نمی تواند با آن در دستان خود بدود.

لازم است آن را تحت کنترل نگه دارید و هنگام دریبل زدن آن را روی زمین پرتاب کنید. ۲ نوع دریبل وجود دارد. یکی برای حرکت با سرعت بالا در هنگام ضد حمله است. دیگری که به دریبل کم معروف است برای محافظت از توپ حریف عمل می کند.

۵-جنبه های روانی

جنبه های روانی به واکنش های احساسی بازیکنان مربوط می شود . معلم تربیت بدنی برای قهرمانی ورزش هندبال ارزیابی می کند که ورزشکاران چگونه تنش را تحمل می کنند، در هنگام شکست در مسابقه چگونه واکنش نشان می دهند، چگونه با حریفان روبرو می شوند و آیا می توانند انگیزه خود را حفظ کنند. اجتماعی شدن گروه بستگی زیادی به همکاری و حضور یک رهبری دارد.

اولین قدم برای رشد بازیکنان مبتدی

برای رشد بازیکنان هندبال خود ، اولین قدم این است که سن تیم را بررسی کنید. در مورد کودکانی که هنوز در مراحل ابتدایی هستند، باید بسیار خونسرد بود و بر آموزه ها پافشاری کرد تا آنها را رعایت کنند. از آنجایی که آنها هنوز در حال توسعه مهارت های خود هستند، باید از تکنیک هایی استفاده کنند که یادگیری را تسهیل می کند. در اینجا چند نکته وجود دارد:

  • آموزش را سرگرم کننده کنید.
  • فعالیت‌ها را با تمرین‌هایی برای افزایش چابکی ترکیب کنید.

معرفی فعالیت های گروهی و فردی با این حال، اگر دانش‌آموزان شما جوان هستند ، آموزش طراحی کنید که به ارتباط بین آنها کمک کند و آنها را به یادگیری مفاهیم بازی هدایت کنید. علاوه بر آزمایش مهارت های بازیکنان، در مورد اصول هندبال صحبت کنید، زیرا آنها می توانند آنها را درک کنند. تاکتیک ها، موقعیت ها و عملکردهای بازی را معرفی کنید تا آنها شروع به اعمال استراتژی کنند.

آیا متوجه شدید که چگونه یک بازیکن برای قهرمانی ورزش هندبال با عملکرد بالا تربیت کنید؟ این ورزش شامل مسابقاتی بین تیم های مقابل است که هر کدام شامل ۷ بازیکن است که در زمین می ایستند. آنها در اطراف زمین حرکت می کنند و توپ را پرتاب می کنند، بدون اینکه بیش از ۳ قدم با آن در دست داشته باشند. قبل از شروع آموزش این ورزش سعی کنید خود را بهبود ببخشید، در دوره های آموزشی شرکت کنید و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

قهرمانی ورزش هندبال

نکته نهایی که برای قهرمانی ورزش هندبال حتما باید به آن توجه شود این است که:

“رابطه بین تمرین قدرتی و سرعت پرتاب در بازیکنان هندبال تیمی بررسی شده است – و نتایج به وضوح نشان دهنده سرعت پرتاب بیشتر در ورزشکارانی است که یک برنامه قدرتی را با تمرین عادی خود ترکیب کردند.”

4.8/5 - (5 امتیاز)
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا