تغذیهسبک زندگیسلامتورزش

برای چربی شکم چه حرکاتی معجزه می کند

ورزش چربی سوزی به کسانی که به هر دلیلی در برخی از قسمت های بدن خود دارای چربی های اضافی هستند، کمک می کند تا بتوانند زیبایی اندام و سلامت خود را حفظ کنند. این افراد تنها با انجام چند حرکت ورزشی ساده می توانند از دست چربی هایی که به طور قطع سلامت آن ها را به طور جدی به خطر می اندازد، راحت شوند.

ورزش چربی سوزی برای چه افرادی است؟

ورزش چربی سوزی تنها مخصوص افرادی که دچار افزایش وزن شده اند و یا کسانی که چاق هستند، نیست. تعداد زیادی از خانم ها و آقایان هستند که وزن آن ها دقیقاً با استاندارد وزنی مطابق با سن و قد آن ها منطبق است ولی چربی های اضافی در قسمت شکم و پهلو دارند. به این ترتیب، ورزش کردن برای آب کردن چربی های موجود در شکم و پهلو تنها مختص افراد چاق نیست.

حتی انجام این گونه ورزش ها به افرادی که چربی اضافی هم ندارند، توصیه می شود. انجام این ورزش ها به این افراد کمک می کند که مانع از بروز چنین عارضه ای برای خود شوند. در واقع انجام حرکات ورزشی برای این افراد در حکم پیشگیری از بیماری خواهد بود.

تغذیه چربی سوزی شکم

ورزش چربی سوزی را چگونه شروع کنیم؟

هرچند که انجام ورزش چربی سوزی یکی از مهم ترین روش های خلاص شدن از شر چربی های اضافی و مضر است ولی پیش از انجام حرکات ورزشی باید چند کار مهم را که به چربی سوزی کمک فوق العاده ای می کند، انجام بدهیم. انجام این کارها هم بدن انسان و هم خود انسان را از لحاظ روحی و فکری آماده انجام حرکات ورزشی مختلف برای چربی سوزی می کند. این کارها عبارت هستند از:

  • کنار گذاشتن پرخوری
  • مصرف تنقلات و غذاهای سالم
  • مصرف میوه ها و سبزی های تازه
  • کنار گذاشتن عادت خوردن مواد خوراکی مختلف با یکدیگر
  • خوردن مواد خوراکی با فاصله های زمانی مشخص
  • افزایش فعالیت بدنی: مثلاً می توان چند دقیقه پیاده روی را به کارهای روزمره خود اضافه کنیم. برای پیاده روی کردن نیازی به داشتن فضای خیلی بزرگ نیست، در هر فضایی می توان چند دقیقه را به قصد پیاده روی کردن، با داشتن استایل صحیح بدن حرکت کنیم.

چند ورزش چربی سوزی برای شروع

بعد از این که کارهای بالا را برای داشتن آمادگی لازم به منظور گرفتن نتیجه مطلوب از انجام ورزش های چربی سوزی انجام دادیم، می توانیم ورزش کردن را شروع کنیم. در واقع می توان به جرأت گفت انجام کارهای بالا مهم ترین راز کوچک شدن شکم هستند و با انجام این کارها نیمی از راه چربی سوزی طی شده است.

برای این که بدن برای چربی سوزی گرم شود و کار چربی سوزی را شروع کند، حرکت های زیر گزینه های خوبی هستند. البته باید این نکته را در نظر بگیریم که افراد دارای وزن بالا حتماً باید ابتدا با رژیم غذایی صحیح، پیاده روی و ورزش های شکمی ساده وزن خود را کم کنند و سپس این ورزش ها را انجام بدهند تا به زانو و کمر آن ها فشاری وارد نشود.

ورزش چربی سوزی درجا زدن

درجا زدن

۱۰ بار برای هر‌ پا می تواند بدن شما را آماده کند. البته به مرور که بدن آمادگی بیش تری پیدا می کند، می توان این مقدار را اضافه کرد.

پرش پروانه یا طناب زدن

می توان از ۱۰ بار شروع کرد و تعداد آن را با توجه به توان بدن افزایش داد.

دویدن آهسته

سه تا چهار دقیقه در سرعت های مختلف دویدن به عنوان یک نوع ورزش چربی سوزی برای همه افراد مناسب است و مشکلی ایجاد نمی کند.

4.9/5 - (10 امتیاز)
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا